مخزن استیل :

مخزن استیل به سبب استفاده از فلز ضدزنگ یا همان استنلس گرید 304 و 316 و تمام گرید های ضد خوردگی تقریبا دارای قیمت تمام شده بیشتر نسبت به سایر مخازن می باشد. مخزن استیل نه به لحاظ ایمنی جانی ( همانند مخازن اسید ) بلکه به لحاظ بهداشتی می بایست به صورت دقیق طراحی گردد. یکی از موارد کاربرد مخزن استیل ذخیره سازی مواد دارویی می باشد که کمترین وجود روزنه در داخل مخزن موجب فساد سیال دارویی داخل آن می گردد. به شما توصیه می کنیم تا خرید مخزن استیل مورد نیاز خود را به افراد متخصص بسپارید در ادامه شرایط مورد نیاز برای جوشگاری سطحی مخزن استیل آشنا خواهیم نمود.  

شرایط مورد نیاز برای جوشکاری سطحی مخزن استیل :

برای مخازن استیل مورد استفاده در غذا ، نوشیدنی ، داروسازی و لبنیات ، نباید مناطق یا روزنه ای وجود داشته باشد که محصول در آن رکود داشته باشد. درپوش های جوشکاری می توانند از جاری شدن مایع جلوگیری کنند. میکروب ها می توانند در این مناطق رشد کنند و باعث آلودگی شوند. صاحبان فرآیند ممکن است جوش های فلاش زمین را تعیین کنند. با این حال ، این فرایند مفاصل را به طور قابل توجهی تضعیف می کند و باید در طراحی ضخامت دیوارهای ورق مورد استفاده در ساخت مخزن استیل مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی ها و لوازم جانبی ویژه برنامه ذخیره سازی سیال در داخل مخزن استیل :

اینها شامل جلیقه های ( ژلکوت ) خنک کننده ، عایق ، اتصالات همزن و مخلوط کن ، براکت ، تکیه گاه ، لول بالابر و ساختارهای داخلی مانند بافل ، سینی و نردبان است.

نتیجه:

مخازن فولادی ضد زنگ ( مخزن استیل ) به طور گسترده ای در غذا ، نوشیدنی ، لبنیات ، دارو ، لوازم آرایشی و سایر فرآیندهای تولیدی که پاکیزگی و خلوص آن مهم است استفاده می شود. مزیت اصلی استفاده از فولاد ضد زنگ یا همان مخزن استیل مقاومت در برابر خوردگی آن است. فولاد ضد زنگ یا همان ورق استیل ضد زنگ از اصل غیرفعال سازی استفاده می کند که در آن فلزات "منفعل" یا غیر فعال در برابر اکسیداسیون می شوند. فیلم غیر فعال از جنس استنلس استیل از اکسید کروم تشکیل شده است. عناصر اصلی آلیاژی برای ایجاد فولاد ضد زنگ عبارتند از کروم ، نیکل ، مولیبدن و منگنز. با تغییر ترکیب ، نمرات مختلفی مانند فولاد ضد زنگ 304/304L ، 316/316L و دوبلکس تولید می شود. ساختارهای مختلف مخازن فولاد ضد زنگ تک جداره ، دو جداره ، روکش دار و کاپشن است. مخازن فولادی ضد زنگ را نیز می توان با توجه به کاربرد آنها مانند مخازن فرآوری و مخازن ذخیره سازی طبقه بندی کرد. نوع روکش سطح و ناهمواری سطح از مشخصات مهم مخازن فولادی ضد زنگ است ، زیرا بر حفظ رطوبت و چسبندگی مواد در سطح مخزن تأثیر می گذارد.

فرآیند تولید مخزن استیل در گروه صنعتی سازآب :

ساخت مخازن استیل فرآیندی تخصصی است که با استفاده از دستگاه و ابزارآلات دقیق صورت می پذیرد. مرحله اول در خط تولید نوشتن طرح اولیه مخزن با بهره گیری از نرم افزارهای برنامه نویسی توسط مهندسین نرم افزا و مهندسین مکانیک و سیالات است. در مرحله طراحی نوع ورق استیل، ضخامت ورق و توسط مهندس مکانیک و مواد مشخص می شود. در گام بعدی یک برنامه نویس کامپیوتر و طراح ، طرح اصلی مخزن استیل را کشیده و در اختیار تکنسین قرار می دهد. در ادامه ورق استیل ضد زنگ را توسط دستگاه براکت و گیوتین برش می زنند و اگر مخزن از نوع گرد یا استوانه ای باشد نورد کاری می شود. بعد از این مرحله نوبت به ساخت بدنه می رسد و سپس قطعات مخزن استیل به هم جوش داده می شوند. بعد از مونتاژ و جوشکاری مخزن استیل با دستگاه پولیش به طور دقیق پولیش می شود تا ناهمواری ها از بین بروند و مخزن سطحی یکنواخت داشته باشد. یکی از موارد مهم در هنگام تولید مخزن استیل توجه به قسمت های داخلی مخزن و نصب قسمت تخلیه و اتصالات مربوط به شستشو می باشد که به اصطلاح به آن CIP می گویند. به گونه ای که پس از تخلیه مواد مورد استفاده در شستشو هیچ اثری از آنها در مخزن باقی نماند. به همین منظور نصب تجهیزات اضافی مانند نردبان و سایر ملزومات در مخزن انجام می شود.

کاربرد مخزن استیل :

مخازن از جنس استیل کاربردهای گوناگونی دارند اما بیشتر آنها در سه دسته اصلی قرار می گیرند:

مواد شیمیایی:

یکی از محبوب ترین موارد استفاده مخازن ذخیره سازی از جنس استیل، ذخیره سازی مواد شیمیایی است. زیرا در برابر خوردگی و سوراخ شدن که می تواند منجر به خرابی آن شود، مقاوم است.

خوراک دام از قبیل کنستانتره:

خوراک دام یکی از فراوان ترین مواد مورد استفاده روزانه است. دو جنبه اصلی مخازن استیل برای خوراک، نحوه پر شدن مخازن و نحوه تخلیه آن ها است. مخزن سفارشی مناسب محصولی ایده آل متناسب با شرایط مصرف کننده است.

آب ویژه مصارف مختلف:

آبیاری، صنایع تصفیه آب، تولیدات صنعتی، بخش های خدماتی مانند آتش نشانی نیاز به آب آماده دارند. برای این کاربردها، می توان خروجی مخروطی برای مخازن استیل طراحی کرد تا از تخلیه سریع و کامل آب اطمینان حاصل شود

استانداردها و عوامل مهم در طراحی مخازن استیل :

1-متریال مورد استفاده در ساخت مخزن استیل

2-شرایط جوی در محل قرارگیری مخزن استیل

3-حجم مخزن استیل

4- فشار وارده بر جداره داخلی مخزن استیل

5-نوع اتصالات و جوشها

6-استحکام و شکل مخزن استیل

7-مخزن استیل - سانده مخازن استیل

8-طراح و سازنده مخازن استیل

چرا از مخازن استیل در تصفیه آب استفاده می شود؟

بیش از سی سال است که از مخازن استیل در تصفیه، ذخیره سازی و توزیع آب آشامیدنی استفاده می شود. امروزه این استفاده رو به افزایش است و فواید استفاده از این مخازن برای جامعه و صنعت در کیفیت بهتر آب و کاهش اثرات زیست محیطی و در عین حال هزینه کمتر است. مقاومت عالی در برابر خوردگی مخازن استیل در صورت استفاده صحیح از جمله این مزایا است. هیچ خوردگی عمومی وجود ندارد و بنابراین نیازی به پوشش محافظتی، یا هرگونه کنترل شیمیایی آب ( به جز تصفیه معمول و طبیعی ) یا هر نوع سیستم محافظت در برابر خوردگی نیست. انتخاب صحیح مخزن و نحوه استفاده مناسب، خطر هرگونه خوردگی موضعی را به حداقل می رساند. بنابراین عملاً هیچ آلودگی آب در تماس با مخازن استیل وجود ندارد و طول عمر تجهیزات به مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

چرا از مخازن استیل برای ذخیره سازی آب استفاده می شود؟

خلوص آب:

ثابت شده است که مخازن استیل باعث ثابت ماندن درجه خلوص آب می شوند. در آزمایشاتی که بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در اروپا بوده است نشان داده شد: از آنجایی که مقادیر کروم و نیکل در مخازن استیل کمتر از ۵٪ حداکثر مجاز تعیین شده در دستورالعمل آب آشامیدنی است، کمیته سازمان بازرسی آب نتیجه گرفت که استفاده از محصولات ساخته شده از درجه های مشخص شده استیل در مخازن آب برای استفاده غیر قابل اعتراض است.

ماندگاری:

مقاومت در برابر خوردگی مخازن استیل ضد زنگ بدان معنی است که نه تنها در استفاده های صنعتی بدون نیاز به تعویض به مدت طولانی دوام می آورند، بلکه به تعمیر و نگهداری کمی نیز نیاز دارند، بنابراین باعث کاهش هزینه های جاری می شوند. به علاوه، این مخازن در پایان عمر هم هنوز ارزش دارند و به همین دلیل فروخته و کاملا بازیافت می شوند. از آنجا که خوردگی عمومی وجود ندارد، هیچ نشانی از خوردگی رسوب بر روی سطوح داخلی وجود ندارد که باعث کاهش سوراخ شدن شود. به نوبه خود، این بدان معناست که خصوصیات اولیه سیستم آسیب نخواهند دید. دوام مخازن استیل ضد زنگ به این معنی است که استفاده از آنها می تواند به نفع مصرف کننده، صنعت و محیط زیست باشد.

هزینه نصب پایین:

شکل های گوناگون، استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و وزن سبک مخازن استیل آنها را برای استفاده های صنعتی گزینه مناسب کرده است. این امر منجر به حمل و نقل ارزان به محل مورد نظر و نصب آسان بدون نیاز به تجهیزات بالا برنده سنگین می شود.

عوامل موثر در قیمت مخازن استیل :

به طور کلی فاکتور های دخیل در قیمت مخزن استیل به شرح زیر خواهد بود:

·         قیمت روز ورق استیل

·         ظرفیت مخزن

·         تک جداره یا دو جداره بودن

·         ضخامت بدنه

·         وجود تجهیزات جانبی

جهت کسب اطلاعات بیشتر مرتبط با مخزن استیل و مخزن فایبرگلاس بر روی لینک زیر کلیک کنید و از وب سایت سازآب بازدید نمایید.

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1075491-%D9%85%D8%AE%D8%B2%D9%86-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%B2%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%AA-%D9%87%D8%A7