ویژگی های مخزن گالوانیزه پنلی گرم :

قبل از نصب مخازن گالوانیزه ، مشتریان اغلب سوالات زیر را می پرسند: آیا مخازن گالوانیزه در زمستان یخ می زند، چگونه آب مخزن را گرم می کنید، چگونه مخازن گالوانیزه را عایق می کنید، چقدر برق برای گرمایش آب درون مخزن گالوانیزه لازم است و آیا می توان در هزینه های تولید مخازن گالوانیزه صرفه جویی کرد؟ در این مقاله نگاهی دقیق تر به سیستم عایق مخزن گالوانیزه گرمایشی گروه صنعتی سازآب می پردازیم.  

مخازن گالوانیزه پنلی گرم یک سازه پیش ساخته قابل نصب بر روی زمین است که امروزه بهترین جایگزین مدرن برای هر مخزن است. مخازن گالوانیزه پنلی از ورق های فولادی گالوانیزه و عناصر کاملاً پیش ساخته ساخته شده اند! مونتاژ با استفاده از پیچ و مهره با استحکام بالا انجام می شود. هیچ تغییر یا جوشکاری جهت ساخت مخزن گالوانیزه برنامه ریزی نشده است. حلقه اول ابتدا مونتاژ می شود، سپس عناصر تقویت کننده قسمت سقف سازه به هم متصل می شوند، سپس پروفیل ها و سایر عناصر تقویت کننده تشکیل دهنده سازه سقف نصب می شوند. ساختار سقف و پیچیدگی آن به پارامترهای بار برف در منطقه ای که مخزن نصب می شود بستگی دارد. سپس ساندویچ پانل های سقفی و فلاش های تزئینی برای پوشاندن بریدگی ساندویچ پانل ها نصب می شود. سپس یک سیستم بالابر سنکرون هیدرولیک تعبیه می شود که گام به گام مخزن را بالا می برد. سپس اولین خیز ایجاد می شود و عایق بسته می شود. یک غشای PVC تقویت شده در داخل سازه تعبیه شده است تا از استحکام مخزن گالوانیزه اطمینان حاصل شود. در واقع، این یک قطعه PVC تقویت شده سنگین است که آب را در خود نگه می دارد. علاوه بر این، حلقه های دیواره مخزن به صورت متوالی مونتاژ می شود تا زمانی که به ارتفاع طراحی کامل مخزن گالوانیزه برسد. در پایان بلند کردن، کف مخزن عایق شده، غشای صاف کننده و سیلندرهای هیدرولیک برداشته می شود. در مسیر صعود کلیه گره ها، لوله ها و المان های اضافی تعبیه شده است. در مرحله بعدی، مخزن گالوانیزه به پایه متصل می شود، اتصالات نصب می شوند: اتصالات برای پر کردن، خطوط آزمایش و سرریز، عناصر گرمایش، یک اتصال برای اتصال خط مکش به پمپ، گیج فشار، گره زهکشی. ، یک شیر دسترسی پایین تر و غیره. سپس شبکه های خارجی متصل شده و مخزن گالوانیزه پر می شود. مخازن گالوانیزه را می توان در هر منطقه آب و هوایی از جمله اقلیمهای بسیار سرد و با میزان بارش بالای برف استفاده کرد. برای انجام این کار، طراحی مخازن اتوماسیون گرمایش آب را فراهم می کند. معمولا آب در صورت لزوم در دمای 5+ درجه و بالاتر نگهداری می شود.

ویژگی های استفاده از مخازن گالوانیزه در مناطق سردسیر :

در هنگام طراحی مخازن گالوانیزه همیشه به کتاب های مرجع مراجعه می کنیم و به اقلیم منطقه نگاه می کنیم. ما به پارامترهایی مانند حداکثر دمای مثبت و منفی، رطوبت، سرعت باد، دوره سرد پنج روزه و بسیاری از شاخص های دیگر توجه می کنیم. ما فکر می کنیم این کافی نیست، زیرا آب و هوا بسیار تغییر می کند و مهم است که در هر محاسبه یک حاشیه ایمنی داشته باشیم.

واقعیت این است که شرایط آب و هوایی نه تنها بر تأثیر دمای هوا که معمولاً روی آن تمرکز می کنیم، بلکه بر درصد رطوبت و همچنین سرعت باد نیز تأثیر می گذارد. این به سادگی شاخص باد سرد نامیده می شود. این شاخص به ویژه برای مناطق شمالی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که چگونه درجه حرارت نیز عامل مهم برای طراحی مخازن گالوانیزه به شمار می رود. برای هر منطقه خاص مهم است که تمام پارامترهای آب و هوایی را در نظر بگیرد و نه فقط دوره سرمای پنج روزه پذیرفته شده را که بسیاری انجام می دهند. علاوه بر این، با امنیت 0.92، همانطور که توسط استاندارد توصیه می شود.

بسیاری از طراحان مخازن گالوانیزه معمولاً انتخاب عایق و گرمایش را به تولید کننده پیشنهاد می کنند. برخی از شرکتهای رقیب ضخامت عایق مخزن گالوانیزه برای کاهش هزینه های تولید مخزن گالوانیزه به حداقل می رسانند . آنها یا با محاسبه تلفات حرارتی راه حل های خود را به طور گسترده بررسی کردند و متوجه شدند که همه نتایج متوالی هستند، یا حتی هیچ معیاری برای جبران تلفات حرارتی پیدا نکردند. و اگر دما به مقادیر بحرانی کاهش یابد، سیستم گرمایش ممکن است به سادگی نتواند با آن مقابله کند و آب در مخزن گالوانیزه خنک شود. ما، متخصصان گروه صنعتی سازآب، هنگام انتخاب اقدامات عایق برای مخازن خود، تمام پارامترهای آب و هوایی محل نصب را در نظر می گیریم و همچنین همیشه فاکتور ایمنی را برای مهمترین شاخص ها در نظر می گیریم . عمر مفید مخازن گالوانیزه گروه صنعتی سازآب حداقل 25 برآورد می گردد.

ویژگی های مخازن گالوانیزه :

مخازن گالوانیزه (به ویژه مخازن) دارای رسانایی حرارتی (یا هدایت سرد) بالایی هستند، بنابراین مایع موجود در مخزن گالوانیزه به سرعت سرد می شود (در دمای محیط پایین) یا گرم می شود (در دمای محیط بالا). برای این کار، اقداماتی برای عایق کاری مخازن گالوانیزه و همچنین اقداماتی برای گرم کردن مایع داخل مخزن گالوانیزه وجود دارد. اتلاف حرارت در هر نقطه تماس آب با دیگر آبهای سرد شده رخ می دهد. سطوح دیواره های مخزن و کف مخزن و حتی سقف مخزن گالوانیزه بایستی عایقکاری گردند. پس راه صحیح عایق کاری مخازن گالوانیزه مورد استفاده بر روی زمین چیست؟

مخزن گالوانیزه جوشی:

اگر در مورد مخازن گالوانیزه جوش داده شده صحبت کنیم، آنها کف فلزی خود را دارند که در تماس مستقیم با فونداسیون است. در نتیجه کف مخزن جوش داده شده را نمی توان از داخل عایق بندی کرد. دیواره های مخزن از بیرون با پشم معدنی جوش داده شده و سپس با روکش پوشانده می شود. به همین ترتیب سقف. فرض را بر این خواهیم داشت که دیوارهها و سقف را عایق بندی کرده ایم اما در مورد پایین مخزن چه کاری باید انجام دهیم؟ به هر حال، بخش عمده ای از اتلاف گرما از پایین می آید. به عنوان یک گزینه - پایه خود عایق است . اما این ممکن است همیشه موثر نباشد.

سیم پیچ پایین مخزن گالوانیزه جوشی :

بنابراین در مخازن گالوانیزه جوشی معمولاً سیستم گرمایشی ساخته می شود که در سرتاسر کف مخزن توزیع می شود. این می تواند یک مدار گرمایش یا یک سیم پیچ بر اساس گرمای هدر رفته (آب یا بخار) باشد. همه اینها از نظر نصب سخت و ناخوشایند است، زیرا دیواره های مخزن با عایق پوشانده شده است. و به عنوان مثال، برای تعمیر محلی مخزن، لازم است تا حدی آن را جدا کنید. وقتی صحبت از مخازن گالوانیزه جوشی می شود، همه چیز بسیار ساده تر و موثرتر است. عایق حرارتی دیوارها و کف با استفاده از ورق های فوم پلی استایرن اکسترود شده انجام می شود. عایق بین دیواره بیرونی مخزن و غشای داخلی قرار دارد. پانل های عایق حرارتی دارای لبه L شکل هستند که به جز پل های حرارتی امکان اتصال محکم را فراهم می کند. این دسته از مخازن دارای عایق داخلی بوده و هنگام بلند کردن مخازن نصب می شود. در موارد خاص برای مناطق بسیار سرد از عایق حرارتی خارجی + آبکاری نیز استفاده می شود (تقریباً مانند مخازن جوشی). 95 درصد مخازن گالوانیزه پنلی یکپارچه دارای عایق حرارتی داخلی هستند و نیازی به عایق خارجی نیست.

ساندویچ پانل سقفی مخازن گالوانیزه:

سقف نیز در صورت لزوم با فوم پلی اورتان (PUR) یا ساندویچ پانل پلی ایزوسیانورات (PIR) عایق بندی شده است. ساندویچ پانل ها ضد آب و بخار بوده و رسانایی حرارتی بسیار کمی دارند. برای اتصال پانل ها از قفل و اتصالات درز استفاده می شود. سقف خیلی نازک است.

محاسبه اتلاف حرارت مخازن گالوانیزه :

بر این اساس، برای انتخاب ضخامت عایق حرارتی و قدرت گرمایش، تلفات حرارتی محاسبه می شود. در خطوط تولید گروه صنعتی سازآب این محاسبات خودکار هستند و بسته به نتایج محاسبات، راه حل ها ممکن است برای راحتی مشتری متفاوت باشد. مثلاً ضخامت عایق را با حاشیه درست کنید، در حالی که هزینه های ساخت کمی افزایش می یابد، اما در عین حال هزینه های عملیاتی کاهش می یابد، زیرا. سیستم گرمایش کمتر متصل است. هنگام محاسبه تلفات حرارتی مخازن گالوانیزه ، از تمام ورودی های لازم به شرح زیر استفاده می شود :

مشخصات کلی مخزن

ضخامت و نوع فلز

پارامترهای اقلیمی منطقه

تخمین دمای آب (نگهداری)

خواص مواد عایق (ضخامت، مقاومت در برابر انتقال حرارت، هدایت حرارتی و غیره).

نتیجه محاسبه شاخص کل تلفات حرارتی (با در نظر گرفتن ضریب ایمنی) در چندین شرایط شناخته شده است: دوره سرد پنج روزه. حداکثر دمای منفی، شاخص باد سرد

بنابراین، هنگام محاسبه، بلافاصله مشخص می شود که کدام اقدامات جبرانی یعنی قدرت گرمایش و ضخامت عایق حرارتی باید ارائه شود.

انواع سیستم های گرمایش آب. چگونه از یخ زدن آب درون مخزن گالوانیزه جلوگیری کنیم؟

انواع مختلفی از سیستم های گرمایش آب برای انواع مخازن وجود دارد. اینها می توانند عناصر گرمایش، مدارها یا سیم پیچ ها بر اساس گرمای جانبی و همچنین گردش اجباری آب باشند. هر کیس سیستم مخصوص به خود را دارد.هدف اصلی هر سیستم گرمایشی حفظ دمای آب مثبت است. و یک هدف کمکی از گردش آب جلوگیری از رکود است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن گالوانیزه به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.