مخزن حمل شیر دارای کندانسور :

مجهز به فن آوری پیشرفته

مجهز به شستشوی اتوماتیک

ساخته شده از فولاد ضد زنگ AISI 304 با کیفیت بالا

ظرفیت مخزن خنک کننده 2000-10000 لیتر

مخزن حمل شیر بسته به مسافتی که قرار است شیر جابجا شود در دو مدل مخزن حمل شیر بدون کندانسور و مخزن حمل شیر دارای کندانسور طراحی و تولید می گردد.

مخزن حمل شیر دارای کندانسور که به مخزن حمل شیر خنک کننده شهرت دارند، دارای تعدادی مزیت غیرقابل انکار است. مخزن حمل شیر کندانسور دار نوع بسته بر اساس فناوری های جدید کار می کند. این امکان وجود سیستم شستشوی اتوماتیک و همچنین واحدهای تبرید و کمپرسورهای ساخت فرانسه را فراهم می کند. همچنین می توانید یک دستگاه خنک کننده قوی تر برای کوتاه کردن زمان خنک کننده بر روی مخزن حمل شیر کندانسور دار نصب کنید. واحدCIP  اتوماتیک تعبیه شده بر رویمخازن حمل شیر دارای کندانسور مدل بسته از یک پمپ الکتریکی قدرتمند، یک نازل متحرک و یک واحد کنترل الکترونیکی تشکیل شده است. فعال سازی با فشار دادن یک دکمه انجام می شود. علاوه بر این، مکانیسم بر اساس یک برنامه خاص عمل می کند. مخزن حمل شیر را با یک پیش شستشو با آب سرد و گرم بشویید. پس از  شستشو  با مواد شوینده قلیایی و اسیدی و در نهایت شستشوی نهایی انجام می شود. پمپ های مکش قلیایی و اسیدی این محصولات را با دقت میلی لیتری توزیع می کنند و در هزینه های گزاف شما صرفه جویی می کنند. به ویژه استفاده از فولاد ضد زنگ AISI 304 قابل توجه است. ورق استیل مورد استفاده در تولید کلیه واحدهای فنی مهم دستگاه حمل شیر که در تماس مستقیم با شیر هستند؛ موجب می گردد تا تمام خواص لازم شیر تازه بدون تغییر باقی می ماند. یکی از مزیتهای مهم طیف گسترده مدل های مخازن حمل شیر بسته ارسال شیر تازه به نقاط مختلف کشور است. شما می توانید حجم بهینه را برای نیازهای تولید خود انتخاب کنید: از 2000 تا 10000 لیتر.

مخزن حمل شیر دارای کندانسور نوع بسته :

مخازن حمل شیر خنک کننده نوع بسته پیش بینی شده شامل استفاده از مخزن نوع ترموس به شکل یک استوانه افقی است. یک سیستم عایق حرارتی موثر تعبیه شونده بر روی مخزن حمل شیر خنک کننده به شما امکان می دهد به یک نتیجه خنک کننده دقیق برسید. بنابراین، شیر در مخزن همیشه در دمای مناسب است. برای تنظیم دمای مورد نیاز محصول باید از سنسور مخصوصی که بر روی پنل نصب قرار دارد استفاده کنید. فرآیند خنک سازی با مشارکت یک اواپراتور ساندویچی انجام می شود. اواپراتور توسط جوش لیزری ساخته شده است که ویژگی های عملکرد عالی اواپراتور را حتی در فشارهای بالا تضمین می کند. طرحی برای حضور یک میکسر الکترومکانیکی ارائه می دهد. در قسمت بالا، شیرسردکن داخلی Fresh Milk مجهز به درب شارژ می باشد. یک لوله شیر از طریق درب به مخزن  حمل شیر متصل می شود. طراحی شیرسردکن فوق العاده ساده است بنابراین در نصب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. هر متخصص واجد شرایط متوسط ​​می تواند با این دستگاه کار کند. از جمله ویژگی های اضافی این تکنیک وجود حسگر سطحی شیر الکترونیکی است. این فناوری ظریف کنترل کمیت محصول را با دقت 0.1 درصد ممکن می سازد. علاوه بر این، این سنسور مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی LCD لمسی است. در عوض یک کنترل از راه دور معمولی برای کنترل کل سیستم و تجسم هر عملیات نصب شده است.

گزینه های اضافی برای تهویه مطبوع مخزن حمل شیر خنک کننده بسته عبارتند از :

سنسور سطح شیر الکترونیکی (دقت 0.1%)

صفحه نمایش لمسی LCD با سنسور الکترونیکی سطح (صفحه نمایش 7 اینچی، نصب شده به جای یک کنترل از راه دور استاندارد، امکان کنترل مخزن و تجسم فرآیند را فراهم می کند).

شیمیدانان ثابت کرده اند که شیری که در عرض 3 ساعت پس از دوشش به 10+ درجه سانتیگراد خنک می شود، رشد باکتری های اسید لاکتیک را کند می کند و هنگامی که تا +4 درجه سانتیگراد خنک می شود، رشد باکتری ها متوقف می شود. این به شما امکان می دهد تا محصول را تا 48 ساعت برای پردازش بیشتر در لبنیات تازه نگه دارید. بنابراین، برای کسب درآمد زیاد از فروش یک محصول، باید بتوان آن را به سرعت و کارآمد خنک کرد.

روش های خنک سازی شیر :

روش های خنک کننده در چندین هزار سال گاوداری تغییر چندانی نکرده است. در زمان های قدیم، مخزن شیر را بدون توجه به دمای هوای بیرون که در آن پایین نگه داشته می شد، به اعماق رودخانه، چاه یا زیر زمین می انداختند. اکنون برای خنک کردن می توانید از موارد زیر شروع کنید:

1-روش های طبیعی - غوطه ور شدن در آب سرد یا برف

2-راه مصنوعی( نصب کندانسور بر روی مخزن حمل شیر )

آیا می دانستید؟ شیر تنها محصولی است که هر عنصری در آن جذب شده و توسط بدن انسان استفاده می شود.

راه طبیعی خنک سازی و تازه نگه داشتن شیر :

برای کاهش دما به مخزنی بزرگتر از مخزن حاوی شیر نیاز دارید. آب سرد یا برف در آنجا جمع می شود. یک مخزن شیر در محیط آماده شده غوطه ور می شود. عیب این روش این است که فقط مقدار کمی شیر را می توان از این طریق خنک کرد.

استفاده از کندانسور بر روی مخزن حمل شیر :

راه کارآمدتر این است که شیر را در یخچال یا ظرف جداگانه (مخزن) قرار دهید. کاهش دمای چنین مخزنی به دلیل مدار خنک کننده خارجی است که سیال انتقال حرارت در آن گردش می کند. این محصول در نصبی مشابه یخچال معمولی قرار می گیرد. به عبارتی دیگر از یک کندانسور خنک کننده بر روی مخزن حمل شیر استفاده می شود.  کندانسور حکم یخچال را دارد.

طبقه بندی مبردها:

ü     مخازن حمل شیر باز و بسته

ü     مبدل های حرارتی صفحه و لوله

تجهیزات با توجه به درجه اتوماسیون فرآیندهای تعمیر و نگهداری، حجم، نوع خنک کننده و غیره متفاوت است. مبدل های حرارتی صفحه ای معمولاً به شبکه آب متصل می شوند. افت دما در نتیجه تبادل حرارت بین دو سیال غیر تماسی - شیر آب و آب - که در امتداد خطوط آنها (صفحات) حرکت می کنند رخ می دهد. از چنین وسایلی اغلب برای پیش سرد کردن شیر استفاده می شود که بلافاصله به کارخانه لبنیات فرستاده می شود. در خطوط تولید شیردوشی و مخازن حمل  شیر از چیلرهای آبیاری استفاده می شود. در اینها شیر به سطوح کار می رسد و خنک می شود سپس به ساکشن کاپ می رسد. راندمان چنین دستگاه هایی 400-450 لیتر در هر ساعت کار است.

مخازن خنک کننده با توجه به نوع دستگاه :

مخازن خنک کننده برای کاهش دما و حفظ محصول ایجاد می شوند. همه انواع ظرف چند ساعت دمای محصول را از 35+ به 4+ کاهش می دهند و سپس به صورت خودکار آن را ذخیره می کنند. ترکیب لایه ها برای حذف گرادیان دما نیز به صورت خودکار اتفاق می افتد. مخازن حمل شیر خنک کننده می توانند باز یا بسته باشند.

ترکیب مخزن حمل شیر خنک کننده :

واحد خنک کننده و کمپرسور - دستگاه اصلی که خنک کننده را فراهم می کند.

کنترل پنل الکترونیکی؛

تجهیزات اختلاط؛

سیستم شستشوی اتوماتیک؛

ظرف عایق حرارتی به شکل استوانه یا بیضی.

قابلیت اطمینان سیستم با قابلیت اطمینان واحد خنک کننده و کمپرسور تعیین می شود. بهترین ویژگی مخزن حمل شیر دارای کندانسور این است که در صورت خرابی کمپرسور، یک سیستم اضطراری فعال می شود که تا زمان تعمیر کمپرسور به خنک شدن ادامه می دهد.

نوع مخزن حمل شیر :

مخزن حمل شیر می تواند بیضی یا استوانه ای باشد. متریال تولید مخزن داخلی فولادی از نوع مواد غذایی AISI-304 می باشد. بدنه آب بندی شده و دارای یک لایه عایق حرارتی قابل اعتماد است.

یک مخزن حمل شیر بسته برای مقادیر زیادی محصول - از 2 تا 15 تن - استفاده می شود. عملیات خنک‌سازی و نگهداری بعدی کاملاً خودکار است.

مهم! مخزن تبرید نه تنها باید دمای شیر را پایین بیاورد، بلکه آن را از باکتری هایی که در هنگام شیردوشی وارد بدن گاو می شوند پاک کند، بنابراین هنگام خرید مبرد حتما مدلی با فیلتر آنتی باکتریال مخصوص انتخاب کنید.

مخزن حمل شیر نوع باز :

مخازن باز برای خنک کردن دسته های متوسط ​​- از 430 تا 2000 لیتر استفاده می شود. این طراحی بر اساس سیلندر عایق حرارتی با عملکرد مخلوط کردن سوپاپ اتوماتیک است. دستگاه با دست شسته می شود. یکی از ویژگی های مخازن حمل شیر خنک کننده  نوع باز، تا شدن بالای ظرف است.

مشخصات فنی برخی از شیرسردکن ها :

مشخصات فنی اصلی مخزن حمل شیر خنک کننده عبارت است از:

ابعاد تجهیزات؛

حجم ظرفیت کاری؛

دما - اولیه و نهایی برای شیر و همچنین برای محیط.

سردترین مبرد

نصب های مدرن همچنین قابلیت اطمینان کمپرسور، وجود عملیات اضطراری، کیفیت کار تمیز کردن خودکار را در نظر می گیرند.

مخزن حمل شیر دارای کندانسور از فولاد با کیفیت غذایی AISI-304 ساخته شده است. کولر گازی مجهز به کمپرسور می باشد. این شیر توسط یک اواپراتور ساندویچی خنک می شود که عملکرد قابل اعتماد سازه را به مدت 7 سال تضمین می کند. سیستم های خدمات - مخلوط کردن و شستشو کاملاً خودکار هستند.

مهم! کاهش دما تا 3 ساعت برای کمپرسور ساخت فرانسه طبیعی است. اما سازند امکاناتی نیز دارد که دما را به 1.5-2 ساعت کاهش می دهد. تهویه مطبوع از برند آلمانی مولر کاهش سریع دما را با مصرف کم انرژی ترکیب می کند. خنک کننده به دلیل سطح بالای اطمینان و طرز کار خود متمایز است. از دیگر ویژگی های مخزن حمل شیر مجهز به کندانسور آلمانی عبارتند از :

سیستم فلاشینگ مخزن اتوماتیک با پمپ های گریز از مرکز فولاد ضد زنگ با راندمان بالا.

مجهز به  صفحه نمایش واضح

پنل کنترل واحد خنک کننده با دستگاه استارت اتوماتیک و محافظت در برابر نوسانات ولتاژ 200 تا 500 ولت

پله های راحت و عریض با سکو برای ورود به در

پمپ دوز دستگاهCIP به طور خودکار مواد شوینده را در فرآیند شستشوی مخزن خنک کننده شیر  پخش می کند. برنامه سیستم شستشو بسته به سختی آب در خانه، توالی محلول های قلیایی و اسیدی، غلظت مواد شوینده تنظیم می شود. برای جلوگیری از یخ زدن شیر در کف مخزن حمل شیر دارای کندانسور ، شیر سردکن مجهز به همزن می باشد. فولاد ضد زنگ در داخل مخزن نصب شده است. جت آب که در داخل بدنه داخل پمپ فلاشینگ اتوماتیک قرار می گیرد. سیستم CIP با مصرف محلول های قلیایی و اسیدی به میزان لازم مخزن حمل شیر را به طور خودکار تمیز می کند. مقدار ماده شوینده استفاده شده در هر چرخه بستگی به حجم واحد تبرید دارد. برای تسهیل در تعمیر و نگهداری، شیرسردکن ها مجهز به یک صفحه کنترل با یک صفحه کلید کنترل در پنل جلویی هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط انواع مخازن حمل شیر بالاخص مخزن حمل شیر دارای کندانسور خنک کننده و دستگاه CIP به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.